Bett / Pessoa bett

Det här med bett har ju blivt en stor grej i häst världen alla klagar på alla, och alla klagar speciellt på pessobett.
Och det många bilder där folk skriver hur ont hästen har osv.
Som den här bilden som ligger ute på massa sidor (och tro det eller ej men det är oidi på den här bilden)
Han gapar och som många säger så betyder det att han har ont p.g.a pessoa bettet.
här ser ni en annan bild på samma häst några år senare med mej.
Rider här med nova bett , alltså nästan det snällaste bettet , och han gapar.
Tror vi hoppade en LD här alltså så statsade inte jag någonting.
Det jag vill komma fram till är att missförstånd kan hända, så egentligen så spelar det ingen roll vad man har för bett.
Jag tycker inte om pessoa, så tro inte jag sitter och försvarar det bettet osv.
Så kan man rida med pessoa whatever men går det att andvända ett snällare bett gör det !
Oidi har alltså gått från pessoa bett till nova bett, och det är absolut inget fel på nova bettet han fungerar jätte bra på det och tycker om det.
(kommer säkert få ångra att jag lägger ut den här bilden)
Jag hoppas ni förstår texten fast den inte är bra skriven !



Kommentarer
Irma - topponys.blogg.se

Sv; jag har söt runt på Google mest efter bilder. Bäst är ju om man har hela namnet ( tex Taigans Nakita RNF 1345) .

Men hittade även mycket på nfstallions.info

Dom har typ ett "lexicon" över visst new forest namn :)



Blogg: http://topponys.blogg.se/
2011-11-22 @ 21:28:39
mortgage payment

click here for the greatest mortgage lenders around



Blogg: http://bounceapp.com/175118
2015-05-18 @ 00:20:52




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback