Ny blogg!

Hejhej. Vi har nyss startat blogg tillsammans, Jag heter Alva och har ponnyn Obbia de Grange "Obbia". Jag är i stallet varenda dag och rider, pysslar med min häst Jag rider oftast 6 dagar iveckan och planerar in hur jag ska göra för att det ska bli en bra ridning . Ni kommer få småningom se mitt schema för veckan hur jag planerar. Jag och Obbia är tävlat upp till LC+5 men ska debutera LB nästa helg :D Obbia har tävlat upp till LB.  Jag köpte obbia för ett halvårsen och hon har varit på ett utbildningläger i 3 veckor under sommaren . Hon vart som en helt ny häst , obbia var ganska bråkig ibörjan med att gå stadigt och fint på tygel och jobba men vi kämpar på och det blir bättre och bättre, Hon är stadig och fin i fomen nu som tur är. Ja obbia är nio år gammal och har inte tävlat så mycket. Hon kom till Svergie för ett årsedan , Hon bodde i Frankrike tills hon var 7 år gammal, Ja nu har jag inte nå mer att berätta än hoppträningen jag var på idag..

HOPPTRÄNING
Börja med och trava fram dom lite självständigt,
efter ett tag hade vi gemensam framridning,
Obbia var ganska stel eftersom
hon gick lite slappt igår.
Sen började vi med
att travhoppa lite.
Började det ett räcke sen räcke till räcke..
Sen hoppade vi en kombination och efter
det slutade vi med en bana , Obbia var jätteduktig ..
Puss & kram

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback